The Caffè که در مرکز شهر اوکلند واقع شده است بازتاب دهنده نسل دوم نماد منطقه خلیج آقای اسپرسو است و به عنوان نمونه ای از نحوه تغذیه چشم انداز فرهنگی متنوع ما توسط کسانی است که مشتاق به اشتراک گذاری میراث خود با جامعه هستند. این طراحی به شدت از فرهنگ ایتالیایی الهام گرفته شده است و از مینیمالیسم و کنتراست استفاده می کند. ایتالیایی‌ها مراسم قدم گذاشتن در کافه و لذت بردن از اسپرسو را «مکث» یا «مکث» می‌نامند – لحظه‌ای که امکان تأمل و اجتماع را فراهم می‌کند. در ایتالیا، مکث معمولا در حالی که در بار ایستاده گرفته می شود. هدف از طراحی، ارج نهادن به این اساسی ترین آیین و تجربه روزانه به عنوان هنر بود. در ایتالیا، تجربه اسپرسو بیشتر شبیه نوشیدنی در یک بار است. تمام سفارش‌ها، انتظارها (و اغلب نوشیدن) ایستاده در بار انجام می‌شود. بنابراین، تجربه اساساً خوردن قهوه در یک میز مشترک است.

طراحی حول این آیین جمعی متمرکز است. برای گنجاندن حجم مناسبی از افراد، نوار به سادگی خطی نیست، بلکه به عنوان جزیره ای در فضا قرار دارد. دقت زیادی در طراحی انجام شد تا تجربیات زیادی در اطراف نوار ارائه شود و در عین حال دموکراتیک و غیر سلسله مراتبی باقی بماند. این مفهوم منجر به یک صفحه نمایش شیرینی با طراحی سفارشی شد که طولانی و پایین نگه داشته می شود و یادآور جواهر فروشی است. با توجه به غذاهای ایتالیایی، که در ایجاد پیچیدگی بسیار با حداقل مواد اولیه چیره دست است، ما تصمیم گرفتیم تعداد مواد استفاده شده را به حداقل برسانیم و غنای ذاتی آنها را جشن بگیریم. میله اصلی که از تکه‌های تک درخت بلوط دره‌ای که در سال 2008 در مزرعه‌ای در جنوب چیکو افتاد، ساخته شده است. محیط کافه میزبان یک تاقچه مرمری کالاکاتا است، که اشاره ای به همه جا حاضر و در عین حال خوش طعم ترین مواد ایتالیاست.

مفهوم ایتالیایی کنتراست، "chiaroscuro" الهام بیشتری می دهد. در پشت میله، مس صیقلی دستی با طبیعت ارگانیک چوب و سنگ در تضاد است. در بالای سر، یک فرم مجسمه چوبی در مقایسه با میله بلوط پایدار به صورت دیافانوس استفاده می شود. با برجسته کردن عمودی بودن فضا، مجسمه حرکتی ژست است که هم به یاد ماندنی و هم صمیمیت ارائه می کند. برای تشکیل یک شی (از بیرون نوار) به یک فاصله (یک بار در زیر). از برخی جهات هوادار است (chiaro); از دیگران، کاملاً جامد است (oscuro). اگرچه شکل‌ها و فرآیند ساخت مدرن هستند، اما اشاره‌ای به گنبدها و طاق‌های دوره‌های رنسانس و باروک است.

این مجسمه از 272 تخته تشکیل شده از مجموع 528 قطعه تشکیل شده است که همگی از تخته چندلای توس، CNC ساخته شده اند، طراحی و چیده شده اند تا ضایعات را به حداقل برسانند. طول هر نوار تقریباً 12 اینچ، عرض آن به ¾ باریک می شود و وزن آن تقریباً دو پوند است. نمونه های اولیه در دفتر معمار ساخته و آزمایش شدند. نوارهای نهایی توسط معماران در انبار مشتری مونتاژ، چسبانده و رنگ آمیزی شدند. بسیاری از فرآیندهای رنگ آمیزی مختلف مورد آزمایش قرار گرفتند. لکه نهایی با قهوه شانتاون اتیوپی، دم کرده کاملا قوی و مرطوب به دست آمد. پس از خشک شدن، لت ها با موم زنبور عسل مالیده شدند.